کمينه  
چهارشنبه, دي 26, 1397
 
 
 
 
 
   
     
 
خرید کیفی گندم و ارتقای کیفیت نان برنامه اصلی شرکت برای سال آتی است  

اخبار عمومی

روابط عمومی
 

دکتر قنبری در همایش سراسری مدیران
خرید کیفی گندم و ارتقای کیفیت نان برنامه اصلی شرکت برای سال آتی است

مدیر عامل شرکت در همایش سراسری مدیران بر ضرورت آمادگی کامل جهت انجام خرید تضمینی بهینه ی گندم در سال زراعی جدید، خرید گندم با کیفیت، عمل به وظایف و تکالیف در چهارچوب قانون، ایجاد رویه های لازم برای صادرات کالاهای اساسی از جمله آرد روغن و شکر در پسا برجام، تکمیل پروژه های ذخیره سازی نیمه تمام و ارتقای کیفیت نان کشور تاکید کرد.

همایش سراسری مدیران ستادی و شرکتهای تابعه شرکت، روز پنجشنبه اول دیماه جاری با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مشاورین و مدیران کل ستادی و مدیران عامل، معاونین بازرگانی و ذیحسابان شرکتهای غله و خدمات بازرگانی سراسر کشور در محل هتل اشراق مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ دکتر علی قنبری، در این همایش ضمن تقدیر از زحمات همه مدیران ستادی و مناطق و استانها در انجام خرید تضمینی 8 میلیون تن گندم و عدم واردات این کالا از خارج در سال جاری، امسال را سالی موفق در انجام ماموریت ها و وظایف محوله و حرکت در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی برشمرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خطاب به مدیران شرکتهای غله مناطق و استانها گفت: برگزاری مجامع در زمان تعیین شده و پیشبرد وظایف و ماموریت های شرکت برای دستیابی به اهداف تعیین شده، از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال آینده حدود 10 میلیون تن گندم خریداری شود، بر ضرورت آمادگی کامل مراکز خرید در استانها و برنامه ریزهای دقیق توسط مدیران استانها جهت خرید کیفی گندم تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی و شرکت را حمایت از تولیدات داخلی در بخش کشاورزی اعلام و عنوان کرد: افزایش قیمت برای خرید تضمینی گندم در سال آینده محقق شده و هم اکنون خرید تضمینی با قیمت بالاتر از نرخ جهانی انجام می شود و در کنار این، برای حمایت از گندمکاران داخلی افزایش تعرفه واردات گندم را پیشنهاد داده ایم تا در  هنگام خرید، گندم خارجی در قالب محموله های گندم داخلی به مراکز خرید عرضه نشود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، تدوین و ابلاغ به موقع جداول پاکی و برطرف کردن نواقص آن و همکاری با سازمان های جهاد کشاورزی و بانک عامل در استانها را برای خرید گندم های با کیفیت ضروری دانست و گفت: خرید گندم های با کیفیت می تواند مشکل کیفیت گندم ها که پیش از این از طریق اختلاط گندم داخلی با خارجی برای افزایش سطح کیفی آرد صورت می گرفت را برطرف سازد.

دکتر قنبری با اشاره به اینکه این شرکت تنها متولی تامین کالاهای اساسی گندم، آرد و نان است، مساله ی ارتقای کیفیت نان را وظیفه ی همگانی دانست و ابراز کرد: همه ی ما مسئول ارتقای کیفیت نان مصرفی مردم هستیم، این مساله ی مهمی است و لازم است مدیران با کارگروههای آرد و نان همکاری لازم را داشته و از ظرفیت های استانداریها برای کیفیت بخشیدن به نان استفاده کنند.

وی افزود: ذخیره سازی کالاهای اساسی در شرایط اصولی و استاندارد در راستای حفظ کیفیت کالاها لازم است و در این خصوص از طریق دفتر فنی و مهندسی برای اتمام پروژه های استانی کمک خواهد شد، تا بسترهای لازم برای نگهداری مطلوب کالاهای در اختیار با حفظ سلامت و بهداشت کالاها فراهم شود.

دکتر قنبری تاکیدکرد: فرصت پیش آمده در پسا تحریم را باید مغنم شمرد و با توجه به وجود طرفیت های لازم برای تولید آرد درکشور به منظور اشتغالزایی و سودآوری در جهت برنامه ها توسعه ی اقتصادی و صادرات آرد به خصوص کشور عراق گام برداشت.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بر وصول مطالبات شرکت و حل مسائل نیروی انسانی به ویژه در استانها تاکید کرد و گفت: برای وصول مطالبات شرکت باید تلاشهای مضاعف شود، تا مساله به سرانجام برسد و در خصوص نیروی انسانی در بحث اصلاح ساختارها کارهای خوبی شده هر  با تداوم این اقدامات اهداف محقق خواهد شد.

براساس این گزارش، عضو هیات مدیره و معاون اداری و مالی شرکت به عنوان سخنران دیگر این همایش بر انجام فعالیت ها در زمان تاکید کرد گفت: بازرگانی یک رشته ی تخصصی است و وظایف و ماموریت تخصصی این شرکت است، پس باید با زمان حرکت کنیم و فرآیند را طوری تعریف کنیم که هزینه های تمام شده شامل: حمل و تخلیه (کاهش دموراژها)، هزینه های نگهداری و فروش با کمترین هزینه انجام شود.

حسین ایرانشاهی افزود: اگر با زمان حرکت کنیم و برنامه داشته باشیم، در تمامی فعالیت ها موفق عمل خواهیم کرد، باید توجه کرد که ما در همه ی امور اصلی کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و .... به لحاظ جایگاهی، ورود داریم و عملکرد ما بر آن ها تاثیر دارد.

این گزارش می افزاید: عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی داخلی نیز در این همایش، با بیان اینکه کارهای خوبی در شرکت انجام شده، توجه به اینکه نکته که جهاد کشاورزی حامی بخش تولید و سیاستگذاری برای حمایت از تولید داخلی است و این موضوع با روح تجارت تناقص و تلاقی ندارند بر اجرا و اقدام در راستای سیاستهای کلان وزارت جهاد کشاورزی به عنوان برنامه ی اصلی کشور در حوزه تولید تاکیدکرد. 

حسن عباسی معروفان پیگیری وصول مطالبات توسط هیات مدیره ی شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق و استانها را ضروری برداشت و بر آسیب شناسی مسائل جاری و پیش بینی راهکارهای لازم تاکید کرد.

وی تعامل مستمر با رسانه ها را لازمه ی کار اعلام کرد و گفت: بسیاری از مشکلات رسانه ای پیش آمده اخیر در خصوص کالاهای اساسی به ویژه برنج غیر قابل قبول است و باید مدیران مناطق در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند و با اطلاع رسانی به موقع هم به ستاد و هم به رسانه ها از بروز چنین مسائل غیر واقعی جلوگیری کنند.

قدرت حیدری، عضو هیات مدیره شرکت هم در این همایش با بر شمردن سه وظیفه ی مهم شرکت شامل: خرید تضمینی گندم و دیگر کالاهای اساسی، واردات کالا و تنظیم بازار و فروش کالاها، به وجود مشکلات ساختاری در طی سالیان فعالیت شرکت و ادغام های انجام شده، اشاره کرد.

حیدری، عدم تناسب منابع ومصارف شرکت در سالهای گذشته که متاثر از محیط بیرونی شرکت و به دلیل عدم فرایند گرایی و مستندسازی و عدم اجرای دقیق هدفمند سازی یارانه ها بوده را از مشکلات حال حاضر شرکت دانست و گفت: البته تحریم های بین المللی به این مشکلات دامن زده است.

این گزارش می افزاید: همچنین حبیب مزروعی عضو دیگر هیات مدیره در سخنانی تعیین تکلیف و رابطه بین شرکت مادر و شرکتهای تابعه مناطق و استانها و همچنین تعریف رابطه بین مناطق با استانها را از موضوعات مهم پیش روی شرکت بر شمرد.

مزروعی با اشاره به اینکه رابطه کاری شرکتهای غله استانها با مناطق و همچنین با شرکت مادر نیاز به باز تعریف دارد، افزود: در حال حاضر غله های استان ها نمی دانند که بصورت مستقیم با شرکت ارتباط کاری دارند یا باید به وسیله مناطق تحت پوشش کارهای خود را پیگیری کرده و انجام دهند.

براساس این گزارش، دراین همایش تعدادی از مدیران عامل مناطق نیزبه نمایندگی از سایر شرکتها در خصوص مشکلات و مسایل مبتلا به  شرکتهای تابعه سخنرانی کردند.

این گزارش در پایان حاکی است؛ یکی از بخش های مهم این همایش، تشکیل کارگروه های چهارگانه، در قالب کارگروه مالی، کارگروه منابع انسانی، کارگروه بازرگانی و کارگروه حقوقی و وصول مطالبات بود که مدیران ستادی و مناطق و استانها با توجه به تخصص و تجربه و وظایف خود در قالب این چهار گروه برای انجام کار کارشناسی تقسیم بندی شدند و به عنوان اعضای این کارگروهها در محل برگزاری همایش تشکیل جلسه دادند.

آسیب شناسی مسایل و مشکلات فعلی و پیش روی شرکت مادر وتابعه و بررسی راهکارهای برون رفت از معضلات و ارائه راهبردهای کارشناسی ـ مدیریتی جهت پیشرفت و پیشبرد امور جاری و عملیاتی شرکت از اهم نتایجی بود که توسط این کارگروهها در قالب بیش از 200 مصوبه جهت تصویب در هیات مدیره شرکت و تدوین دستور العمل های اجرایی به دبیرخانه همایش ارائه شد

 

 

  .::اتصال به منبع خبری ::.  
 
     
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 (استانهای خراسان) می باشد.
پیاده سازی پورتال ( پرتال ) و خدمات الکترونیک توسط پارسه رایانه توس